Show simple item record

dc.contributor.authorJuell-Skielse, Malin
dc.contributor.authorRundqvist, Maureene
dc.date.accessioned2016-09-20T12:09:59Z
dc.date.available2016-09-20T12:09:59Z
dc.date.issued2016-09-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/47524
dc.descriptionAttempts to develop e-participation in city planning often focuses on broadening and increasing participation rather than deepening. Research has focused on tone and style within activities as well as to what extent e-participation brings increased transparency and openness to stakeholders, policies and processes. As more digital innovations offer extended quality of e-paticipation the consequenses when it comes to communication, learning and their place in the ladder of participation need research. This descriptive literature review studies the participatory processes of e-participation, its’ tools and its’ qualitative and quantitative consequenses. The aim of the study is to describe the consequenses of e-participation when it comes to communication and learning as well as their place in the ladder of participation. The conclusion of the study is that e-participation contributes to improved communication and an improved level of learning for citizens as well as urban planners. This means that eparticipation in city planning is an interesting subject for further studies within communication research as well as learning. Social media and PPGIS are the most common tools, but most often several tools are combined in the participation process. E-participation is mostly combined with analogue participation.sv
dc.description.abstractFörsök att utveckla medborgardeltagande inom stadsplanering fokuserar ofta på att bredda och öka deltagandet snarare än att fördjupa det. Forskning har fokuserat på ton och stil i aktiviteterna samt i vilken utsträckning e-deltagande resulterar i ökad transparens och öppenhet vad gäller aktörer, policys och processer. Allt eftersom fler digitala innovationer möjliggör fördjupad kvalitet i e-deltagandet behöver deras konsekvenser för kommunikation, lärande och placering på deltagartrappan undersökas. Den här beskrivande litteraturstudien undersöker e-deltagandets deltagandeprocedurer och verktyg samt dess kvalitativa och kvantitativa konsekvenser. Syftet är att beskriva edeltagandets konsekvenser för kommunikation, lärande och deltagandets placering på deltagartrappan. Slutsatserna är att e-deltagandet bidrar till förbättrad kommunikation och förbättrat lärande både för medborgare och stadsplanerare. Det innebär att e-deltagande inom stadsplanering är intressant område att studera vidare både inom kommunikationsforskning och forskning inom lärande. Sociala media och PPGIS är de vanligaste verktygen, men vanligen kombineras flera olika verktyg i deltagandeproceduren. E-deltagandet kombineras oftast med analogt deltagande.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2016:160sv
dc.subjectstadsplaneringsv
dc.subjectmedborgardeltagandesv
dc.subjecte-deltagandesv
dc.subjectlärandesv
dc.subjectkommunikationsv
dc.titleE-deltagande i stadsbyggnad KOMMUNIKATION, LÄRANDE OCH KONSULTATION I E-PLANERINGsv
dc.title.alternativeE-participation in urban planning Communication, learning and consultation in e-planningsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record