• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vilka roller fyller Enterprise Social Media? Enterprise Social Medias olika roller, ur användarens perspektiv.

What roles can Enterprise Social Media fill? Enterprise Social Media roles, from the users perspective.

Sammanfattning
Sociala medier är väl etablerat bland privatpersoner och börjar nu också ta plats inom företag och organisationer allt eftersom Web 2.0-tekniken fortsätter att utvecklas. I jakt på nya sätt att kommunicera internt väljer fler och fler organisationer att investera i Enterprise Social Media. Då majoriteten av forskningen på området har ett organisationsperspektiv väljer vi istället att utgå från ett användarperspektiv, och hur användarna uppfattar Enterprise Social Media. Teorin inom ämnet beskriver ett antal roller som Enterprise Social Media kan ha och vilka fördelar och nackdelar som finns bland de olika rollerna. Med hjälp av kvalitativa intervjuer med användare har vi studerat vilka av dessa teoretiska roller Enterprise Social Media kan ta i verkligheten. I vår empiriska data har vi sett att användarna upplever rollerna Leaky Pipes och Social Lubricant. Däremot fann vi inget stöd för ESM i rollen som Echo Chamber. Vår data ger även en fingervisning mot en ny roll; ESM i rollen som Megafon.
Examinationsnivå
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
Övrig beskrivning
Social media is well established among users in their private lives and is now starting to take place in companies and organizations as Web 2.0 technology continues to develop. In the search for new ways of communicating internally more companies and organizations are choosing to invest in Enterprise Social Media. As the majority of research in this field take an organizational standpoint, this paper will instead use the perspective of the users with focus on how they experience the use of Enterprise Social Media. The theories on the subject describes a handful of different roles Enterprise Social Media can have and what pros and cons the different roles have. With the help of qualitative interviews with users we have studied which of these theoretical roles that Enterprise Social Media can take in practice. Our empirical data show us that the users experience Enterprise Social Media as Leaky Pipes and Social Lubricant, but do not experience Enterprise Social Media as an Echo Chamber. The data also indicate a new metaphorical role: Enterprise Social Media as a Megaphone.
URL:
http://hdl.handle.net/2077/50177
Samlingar
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Fil(er)
Kandidatuppsats_Lennesten_Stenen (337.6Kb)
Datum
2016-12-09
Författare
Stenén, Fredrik
Lennesten, Jonas
Nyckelord
Enterprise Social Media, ESM
Social Media
Social Networking
Leaky Pipes
Echo Chamber
Social Lubricant
Web 2.0
Internal Communication
Serie/rapportnr.
2016:022
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Follow Me! The Ultimate Quest for Consumer and Brand Interaction in Social Media 

    Ahlberg, Maria (2015-07-08)
    Abstract In the marketing world, in which social media is becoming a natural part of any company’s or brand’s marketing strategy, it is crucial to stay current on how to reach target groups. Interactions between brand and ...
  • The Value of Social Media: What Social Networking Sites Afford Organizations 

    Zaffar, Fahd Omair (2018-05-21)
    Social media are a phenomenon that has quickly become deeply rooted in the mechanics of our everyday lives, dramatically changing how we interact and collaborate with family, peers, and society. Meanwhile, organizations ...
  • How the most liked brands on Facebook interact with their customers 

    Barbosa Lucas, Julia (2019-08-06)
    This paper investigates how the 15 most liked brands on Facebook communicate with customers on this social networking site (SNS). The content shared as well as the engagement received in different posts are analysed through ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV