• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Nu sitter vi ner! Delaktighet i samlingen.

Sammanfattning
Abstract Denna studie är baserad på barns delaktighet i förskolans samlings situationer. Studien syftar till att skapa en förståelse, kring vilka möjligheter respektive hinder pedagogerna ger barnen till att vara delaktiga i samlings situationer samt vilka faktorer som påverkar barns möjlighet till delaktighet. Frågorna lyder: På vilket sätt skapar pedagogen möjligheter respektive hinder till barns delaktighet i samlingen. Samt: Vilka faktorer påverkar barnens möjlighet till delaktighet i samlingen. Studien är kvalitativ i sin karaktär och bygger på observationer. Med utgångspunkt från Lev Vygotskijs sociokulturella perspektiv (Säljö, 2013) tolkas och diskuteras resultat av genomförda observationer. Studien besvarar frågeställningarna under rubrik 8.resultatredovisning. Vad som tydligt framkom i studien var kroppsspråkets betydelse men också vilken betydelse pedagogernas förhållningssätt, normer, atmosfärer och god kommunikation i arbetslaget har för barns delaktighet.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/52470
Samlingar
  • Examensarbete grundnivå
Fil(er)
gupea_2077_52470_1.pdf (737.8Kb)
Datum
2017
Författare
Johansson, Ida
Udd, Sofia
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV