• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Philosophy,Lingustics and Theory of Science / Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att kategorisera för att förstå - en kategorisering och kritisk analys av Nation Branding

Sammanfattning
Nation Branding (NB) är en strategi för länder att marknadsföra sig själva på ett konkurrenskraftigt sätt på den globala marknaden. Denna undersökning går igenom olika former av NB för att sedan använda dessa i en kritisk analys. Analysen är uppbyggd runt tre teman; hur processen att ta fram ett NB ser ut; hur implementeringen av det går till; hur konceptets vinstbaserade grundtanke kan påverka internationella relationer. Genom denna analys är förhoppningen att man på ett praktiskt och tydligt sätt kan resonera kring NB.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/52583
Samlingar
  • Kandidatuppsatser /Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteori
Fil(er)
Kandidatuppsats (292.9Kb)
Datum
2017-06-15
Författare
Sjöberg, Karin
Nyckelord
nation branding
nation
branding
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV