Automation and Digital Transformation The ways that automation solutions can support digital transformation within ICT companies
Abstract
Digital transformation is a big deal for every company. On the one hand, to survive in a
severe competitive market and the emergence of new technologies, companies are forced to
adapt themselves to changes rapidly. On the other hand, changing processes, especially in
the big companies, is not easy. Furthermore, any mistake about decisions and value
proposition assumptions for digital transformation and strategies to implement required
structural changes can cause the digital transformation to fail and the company perhaps
losses its share in the market. Thus, applying changes needs to have an effective strategic
plan to employ innovation processes which can lead companies through digital
transformations. The objective of this paper is to identify the ways that automation solutions
can support digital transformation within ICT companies. The paper investigates supportive
characteristics of automation from both “dimensions of digital transformation” and
“procedural aspects of digital transformation” perspectives.
Considering the automation definition, an automation does not change roles and missions.
Thus, the automation doesn’t mean transformation, the automation tries to make processes
that are known, easer by employing management skills and technological solutions. Most
studies in the digital transformation area focused on transforming from traditional workflows
to technologies that can employ to digitalize Information. This case study research focuses
on understanding concepts of the digital transformation and the ways that automation
solutions can support digital transformation to reduce mistakes about decisions and value
proposition assumptions. This study tries to connect findings from theories by looking at
characteristics of the automation and the ways that automation solutions facilitates
transformation in different domains of digital transformation in ICT companies.
As a part of this report we have analyzed relevant theory from automation and digital
transformation domain but also one automation project from service delivery department in
Ericsson.
Degree
Master theses
Other description
Digital transformation är ett stort steg för alla företag. För att överleva i en hård
konkurrensutsatt marknad där ny teknologi dyker upp hela tiden, tvingas företagen att
anpassa sig snabbt till förändringar. Åt andra sidan är det inte lätt att byta processer, särskilt
i de stora företagen. Vidare kan eventuella misstag om beslut och antaganden som rör
värdesättning för digital transformation och strategier för att genomföra nödvändiga
strukturella förändringar göra att den digitala transformationen misslyckas och företaget kan
förlorar sin andel på marknaden. Tillämpning av ändringar måste ha en effektiv strategisk
plan för att använda innovationsprocesser som kan leda företag genom digital
transformering. Syftet med detta dokument är att identifiera på vilket sätt
automatiseringslösningar kan stödja digital transformation inom ICT-företag. Arbetet
undersöker stödjande aspekter av automatisering från både "dimensioner av digital
transformation" och "procedurella aspekter av digital transformation" perspektiv.
Med tanke på definition för automatisering, roller och uppdrag ändras inte av en
automatisering. Automationen betyder således inte transformation, automatiseringen
försöker göra processer som är kända, lättare genom att använda ledarskap och tekniska
lösningar. De flesta studier inom digital transformation, fokuserar på att omvandla från
traditionella arbetsflöden till teknik som kan användas för att digitalisera information.
Denna fallstudieforskning fokuserar på att förstå koncept av digital transformation och hur
automatiseringslösningar kan stödja digital transformation för att minska misstag om beslut
och antaganden som rör värdesättning. Denna studie försöker koppla samman fynd från
teorier som tittar på automatiseringens egenskaper och sätt som underlättar omvandling på
olika områden av digital transformation i ICT-företag.
Som en del av denna rapport har vi analyserat relevant teori från automations- och digital
transformation domän, men också ett automationsprojekt från en serviceavdelning i
Ericsson.
View/ Open
Date
2017-10-30Author
Balic, Tanja
Ebrahimi, Hossein
Keywords
Digital transformation
Digital transformation domains
Automation
Innovation process
Innovation strategy
Series/Report no.
2017:053
Language
eng