• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

RETURERS PÅVERKAN PÅ KVINNLIGA KONSUMENTERS KÖPBETEENDE - En fallstudie baserad på Ellos AB

Abstract
Syfte: Studien har för avsikt att beskriva om och hur returorsaker, inom modehandel online, påverkar det framtida köpbeteendet hos kvinnliga konsumenter. Med Ellos som studieobjekt är avsikten att skapa en förståelse för om vissa returorsaker bör motverkas framför andra. Teori: Den teoretiska referensramen redovisar för teorier som relaterar till konsumentköp och produktreturer. Avsnittet inleds med teorier vilka beskriver hur order-­ och returupplevelser påverkar konsumenters framtida köpbeslut och avslutas med en teoretisk klassificering av returer. Metod: Studien genomfördes som en kvantitativ fallstudie. Sekundära källor såsom vetenskapligt granskade artiklar, böcker samt kvantitativ data från fallstudieföretaget Ellos har använts. Resultat: Fallstudien beskriver hur kvinnliga konsumenters köpbeteende inom modehandel online förändras till följd av returer. Beroende på returorsak reducerar konsumenterna ordervärde, orderstorlek samt orderfrekvens i olika omfattning. Studien redovisar att returorsaker relaterade till företagsfel samt produktutformning bör motverkas initialt, då dessa orsaker har störst negativ påverkan på det kvinnliga köpbeteendet.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/56735
Collections
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
gupea_2077_56735_1.pdf (772.8Kb)
Date
2018-06-25
Author
Lundin, Agnes
Pettersson, Lisa
Keywords
Modehandel Online, Returorsak, Köpbeteende
Series/Report no.
Industriell och finansiell ekonomi
17/18:11
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV