• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Kandidatuppsatser
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Man vill ju göra saker av lust” Säljares upplevelser av flow

Sammanfattning
Studien har undersökt vad flow innebär för säljare. I studien intervjuades nio säljare om sina flow-upplevelser och vilka organisatoriska förutsättningar och hinder för flow de upplever. Resultatet från de semistrukturerade intervjuerna togs fram med tematisk analys. Flow bland säljare karaktäriseras av känslan att vara ”inne i bubblan”, som innebär en tillfällig förlust av självuppfattning och beskrivs som en positiv utgångspunkt samt rörelse framåt. Förutsättningar för flow identifieras som organisatoriskt stöd och autonomi, kommunicerande av mål samt bekräftelse och feedback. Hinder för flow identifieras som avbrott i öppna kontorslandskap. Studien föreslår att flow utgör en inre motivationsfaktor bland säljare och kan i sin helhet användas för att öka medvetenhet kring fenomenet och främja flow inom organisationer.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/62187
Samlingar
  • Kandidatuppsatser
Fil(er)
Thesis (355.9Kb)
Datum
2019-10-22
Författare
Westerlund, Filip
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV