dc.contributor.author | Bouzra, Jamal | |
dc.contributor.author | Hjort, Mikael | |
dc.date.accessioned | 2020-01-08T12:18:28Z | |
dc.date.available | 2020-01-08T12:18:28Z | |
dc.date.issued | 2020-01-08 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/62982 | |
dc.description.abstract | Syfte:
I denna uppsats undersöks om och i förekommande fall hur fritidshem arbetar med språkutvecklande arbetssätt för att främja flerspråkiga elevers språkutveckling.
Teori:
Den övergripande teorin för arbetet är den sociokulturella.
Metod:
Undersökningen har för att ge såväl bredd som djup genomförts med en metodtriangulering. De tre enskilda metoderna är analys, observation och intervju.
Resultat:
Undersökningen visar att det finns brister vad gäller såväl planering som arbetet med språkutvecklande arbetssätt i fritidshemmet. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | HT19 IPS LAU927 | sv |
dc.subject | Språkutvecklande arbetssätt | sv |
dc.subject | fritidshem | sv |
dc.subject | transspråkande | sv |
dc.subject | stöttning | sv |
dc.title | SPRÅKA PÅ FRITIDS En undersökande studie om språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmet | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |