SPRÅKA PÅ FRITIDS En undersökande studie om språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmet
Abstract
Syfte:
I denna uppsats undersöks om och i förekommande fall hur fritidshem arbetar med språkutvecklande arbetssätt för att främja flerspråkiga elevers språkutveckling.
Teori:
Den övergripande teorin för arbetet är den sociokulturella.
Metod:
Undersökningen har för att ge såväl bredd som djup genomförts med en metodtriangulering. De tre enskilda metoderna är analys, observation och intervju.
Resultat:
Undersökningen visar att det finns brister vad gäller såväl planering som arbetet med språkutvecklande arbetssätt i fritidshemmet.
Degree
Student essay
Collections
View/ Open
Date
2020-01-08Author
Bouzra, Jamal
Hjort, Mikael
Keywords
Språkutvecklande arbetssätt
fritidshem
transspråkande
stöttning
Series/Report no.
Kandidat
HT19 IPS LAU927
Language
swe