Show simple item record

dc.contributor.authorBorg, Martina
dc.date.accessioned2020-04-09T07:26:24Z
dc.date.available2020-04-09T07:26:24Z
dc.date.issued2020-04-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/64097
dc.description.abstractSyftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärarstudenters lärande stöttas under formativa bedömningssamtal, med ett sociokulturellt perspektiv som utgångspunkt. Mitt intresse för formativ bedömning och lärande i samtal under högre utbildning grundar sig i min bakgrund som förskollärare och som kursledare och lärare inom verksamhetsförlagd utbildning i ett förskollärarprogram. Förskolläraruppdraget är mångsidigt och komplext. Min förhoppning är att studien kan bidra till kunskap om hur vi på bästa sätt skapar en utbildning med hög kvalitet som stöttar blivande förskollärare i sin progression mot förskolläraryrket.sv
dc.language.isoswesv
dc.subjectverksamhetsförlagd utbildningsv
dc.subjectVFUsv
dc.subjectBedömningsv
dc.subjectformativ bedömningsv
dc.subjectlärarutbildningsv
dc.subjectsociokulturellt perspektivsv
dc.subjectsjälvbedömningsv
dc.titleSamtal för formativ bedömning i förskollärarprogrammetsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokH2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record