• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Masteruppsatser (IPKL)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Masteruppsatser (IPKL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samtal för formativ bedömning i förskollärarprogrammet

Abstract
Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärarstudenters lärande stöttas under formativa bedömningssamtal, med ett sociokulturellt perspektiv som utgångspunkt. Mitt intresse för formativ bedömning och lärande i samtal under högre utbildning grundar sig i min bakgrund som förskollärare och som kursledare och lärare inom verksamhetsförlagd utbildning i ett förskollärarprogram. Förskolläraruppdraget är mångsidigt och komplext. Min förhoppning är att studien kan bidra till kunskap om hur vi på bästa sätt skapar en utbildning med hög kvalitet som stöttar blivande förskollärare i sin progression mot förskolläraryrket.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/64097
Collections
  • Masteruppsatser (IPKL)
View/Open
gupea_2077_64097_1.pdf (715.4Kb)
Date
2020-04-09
Author
Borg, Martina
Keywords
verksamhetsförlagd utbildning
VFU
Bedömning
formativ bedömning
lärarutbildning
sociokulturellt perspektiv
självbedömning
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV