• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Economics / Institutionen för nationalekonomi med statistik
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för nationalekonomi och statistik
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Economics / Institutionen för nationalekonomi med statistik
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för nationalekonomi och statistik
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effectiveness of Education Aid

Effekten av Bistånd till Utbildning

Sammanfattning
This thesis investigates the impact of aid allocated to education on economic growth in Sub-Saharan Africa. Our study includes 37 countries within the region during the time period 2005-2018, with intentions to follow up on Elizabeth Asiedu’s (2014) study 1990-2004. Using trade, inflation, government consumption and corruption as explanatory variables we come to the findings that education aid has no significant impact on economic growth, which we observe as per capita GDP. Also, we examine a negative and significant effect of government consumption on economic growth in this region.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/65262
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för nationalekonomi och statistik
Fil(er)
Thesis frame (589.1Kb)
Datum
2020-06-30
Författare
Bergström, Martin
Garå, Axel
Nyckelord
Education
Aid
Corruption
Growth
Sub-Saharan Africa
Serie/rapportnr.
202006:302
Uppsats
Språk
eng
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV