Show simple item record

dc.contributor.authorAbdullah, Shno
dc.contributor.authorAbdulkader Noori, Faiza
dc.date.accessioned2020-11-10T19:45:13Z
dc.date.available2020-11-10T19:45:13Z
dc.date.issued2020-11-10
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/66954
dc.description.abstractSyftet med detta arbete var att undersöka vilka metoder och strategier förskollärare använder för att främja språkutveckling hos flerspråkiga barn i förskoleklass, samt vilka utmaningar pedagogerna möter. Resultatet visar att det saknas teoretiska och praktiska kunskaper för att arbeta med flerspråkiga elevers språkutveckling i förskoleklassen. Det finns forskningen som talar emot de myter som formar undervisningen i flerspråkiga klasser, men dessvärre når den inte ut till pedagoger som arbetar med flerspråkiga elever. Flerspråkighet borde synliggöras mer, inte minst i förskoleklassen då vi i dagens Sverige lever i ett samhälle som präglas av mångkulturalitet där olika kulturer möts och då måste det finnas kunskap om hur man bemöter elever från olika kulturer.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesHT20 IPS LAU927sv
dc.subjectflerspråkighetsv
dc.subjectspråkutvecklingsv
dc.subjectidentitetsv
dc.subjectandraspråksinlärningsv
dc.subjectflerspråkiga eleversv
dc.titleFlerspråkighet i förskoleklassensv
dc.title.alternativeEn studie om metoder och strategier för att främja språkutveckling hos flerspråkiga barn i förskoleklassensv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record