Mediebarometern 2018
Abstract
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över tid, snarare än att fokusera nivåer enskilda år. Undersökningen genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Den översiktspublikation som nu utges är alltså den 40e i ordningen, vilket gör Mediebarometern till en unik tidsserie.
Link to web site
https://www.nordicom.gu.se/sv/publikationer/bocker?field_publicerad_lang_1_tid_i18n=All&field_publicerad_r_tid=All&field_kategori_1_tid_i18n=3121&field_publikationsform_tid_i18n=All
Publisher
Nordicom
Citation
Ohlsson, J. (Red.). (2020). Mediebarometern 2019. Göteborg: Nordicom.
Collections
View/ Open
Date
2019-05-29Author
Ohlsson, Jonas
Björkqvist Hellingwerf, Karin
Facht, Ulrika
Editor
Ohlsson, Jonas
Keywords
Medieanvändning
Publication type
report
ISBN
978-91-88855-12-1
Language
swe