Mediebarometern 2018
Sammanfattning
Mediebarometern belyser människors konsumtion av alla slags medier en genomsnittlig dag, oavsett distributionsteknik. Syftet var redan från starten att beskriva tendenser och förändringar i människors mediekonsumtion över tid, snarare än att fokusera nivåer enskilda år. Undersökningen genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Den översiktspublikation som nu utges är alltså den 40e i ordningen, vilket gör Mediebarometern till en unik tidsserie.
Länk till verkets webbplats
https://www.nordicom.gu.se/sv/publikationer/bocker?field_publicerad_lang_1_tid_i18n=All&field_publicerad_r_tid=All&field_kategori_1_tid_i18n=3121&field_publikationsform_tid_i18n=All
Utgivare
Nordicom
Källa
Ohlsson, J. (Red.). (2020). Mediebarometern 2019. Göteborg: Nordicom.
Samlingar
Datum
2019-05-29Författare
Ohlsson, Jonas
Björkqvist Hellingwerf, Karin
Facht, Ulrika
Redaktör
Ohlsson, Jonas
Nyckelord
Medieanvändning
Publikationstyp
report
ISBN
978-91-88855-12-1
Språk
swe