Show simple item record

dc.contributor.authorKåreklint, Peter
dc.date.accessioned2021-04-12T11:49:42Z
dc.date.available2021-04-12T11:49:42Z
dc.date.issued2021-04-12
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68226
dc.descriptionDevelopment of a Learning management system is part of a design process that consists of a vision, an operational image and a specification where each supplier of an LMS must analyze a unique design situation. The development of Loops LMS is a process where different methods have been used. The purpose of the study is to understand how users perceive the LMS's different characteristics from an infrastructural perspective. Also how Loops communicates the purpose of the LMS, its design character, functionality and technical specification to its users. A framework for analysis is used with a focus on content. The IMS Learning Design Specification (IMS-LD). The methods are interview, survey and analysis of digital media content. The result that emerges is that for an LMS to be successful, the LMS should be analyzed and seen from a larger infrastructural perspective. Where a social practice, different technologies merge relationally in different organizations and that the infrastructure is understood in the form of a membership becomes central. There are many different purposes, designs and technical aspects of an LMS that must be considered by a manufacturer in order to meet the needs and requirements of many different users. The conclusions are that there are some differences in the perception of how Loops communicates the system and how users perceive the system. Development of an LMS is a very complex process with many dimensions. We therefore need to see an LMS from an infrastructure perspective to see the complexity of a digital tool. Using an infrastructure framework to understand an LMS provides new opportunities to discover hidden aspects of an LMS and can provide a better basis for developing an LMS. Future research in the development of LMS can use AI and adaptive systems to solve the diversity of requirements placed on an LMS.sv
dc.description.abstractUtveckling av ett Learning management system är en del av en designprocess som består av en vision, en operativ bild och en specifikation där varje leverantör av ett LMS måste analysera en unik designsituation. Utvecklingen av Loops LMS är en process där olika metoder har använts. Syftet med studien är att förstå hur användarna uppfattar LMS:ets olika egenskaper utifrån ett infrastrukturellt perspektiv. Även hur Loops kommunicerar syftet med LMS:et, dess designkaraktär, funktionalitet och tekniska specifikation till sina användare. Ett ramverk för analys används med fokus på innehåll som heter The IMS Learning Design Specification (IMS-LD). Metoderna är intervju, enkät och analys av digitalt medieinnehåll. Resultatet som framkommer är för att ett LMS ska vara framgångsrikt bör LMS:et analyseras och ses ur ett större infrastrukturellt perspektiv. Där en social praktik, olika teknologier smälter samman relationellt i olika organisationer och att infrastrukturen förstås i form av ett medlemskap blir centralt. Det finns många olika syften, design och teknikaspekter av ett LMS som måste beaktas av en producent för att kunna möta behov och krav hos många olika användare. Slutsatserna är att det finns vissa skillnader i uppfattningen av hur Loops kommunicerar systemet och hur användarna uppfattar systemet. Utveckling av ett LMS är en mycket komplex process med många dimensioner. Vi behöver därför se ett LMS ur ett infrastrukturperspektiv för att se komplexiteten i ett digitalt verktyg. Att använda en infrastrukturram för att förstå ett LMS ger nya möjligheter att upptäcka dolda aspekter av ett LMS och kan ge en bättre grund för utveckling av ett LMS. Framtida forskning i utveckling av LMS kan använda AI och adaptiva system för att lösa mångfalden och mängden av krav som ställs på ett LMS.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseries2020:010sv
dc.subjectLearning Management Systemsv
dc.subjectinfrastruktursv
dc.subjectupplevelsesv
dc.subjectutvecklingsv
dc.subjectkommunikationsv
dc.titleLOOPS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM En studie ur ett infrastrukturperspektivsv
dc.title.alternativeLOOPS LEARNING MANAGEMENT SYSTEM - An analysis from an infrastructure-perspectivesv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokTechnology
dc.type.uppsokH1
dc.contributor.departmentInstitutionen för tillämpad informationsteknologiswe
dc.contributor.departmentDepartment of Applied Information Technologyeng
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record