Mediebarometern 2020
Sammanfattning
Mediebarometern är en årlig undersökning av den svenska befolkningens tillgång till, och användning av, olika typer av medier. Undersökningen har genomförts sedan 1979 och det gör Mediebarometern till den äldsta studien i sitt slag i världen. Resultaten i 2020 års undersökning bygger på svar från omkring 6 000 slumpmässigt utvalda personer i åldern 9 till 85 år. Mediebarometern genomförs av Nordicom vid Göteborgs universitet i samverkan med Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Myndigheten för press, radio och tv, Sveriges Radio, Sveriges Television och Sveriges Utbildningsradio.
Länk till verkets webbplats
https://doi.org/10.48335/9789188855497
Utgivare
Nordicom, Göteborgs universitet
Samlingar
Datum
2021-05Redaktör
Ohlsson, Jonas
Nyckelord
Medieanvändning
medievanor
nyhetsanvändning
sociala medier
public service
Sverige
Publikationstyp
report
ISBN
978-91-88855-49-7
Språk
swe