• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MATILDA AND THE WITCHES - The Heteronormative Illustrated in Dahl

Sammanfattning
This essay explores the view on gender in Roald Dahl’s Matilda and The Witches. From a queer perspective, the essay examines the message residing in the intermedial space of the text-image relationship. Analysing several character’s gender performances from both books, the conclusion found that Dahl, in these books, favours assigning queer descriptors to bad characters, and heteronormative descriptors to good characters. Furthermore, the analysis points out several examples of the illustrations and text contradicting as well as amplifying each other.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/70288
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
Fil(er)
Student Essay (10.66Mb)
Datum
2021-12-29
Författare
Nyman Järhult, Matilda
Nyckelord
English
Roald Dahl
Quentin Blake
Matilda
The Witches
gender
intermediality
children’s literature
illustrations
Serie/rapportnr.
SPL kandidatuppsats, engelska
SPL 2021-019
Språk
eng
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV