Visa enkel post

dc.contributor.authorPaluka, Nina
dc.contributor.authorHelmerson, Linnea
dc.date.accessioned2022-03-17T16:11:50Z
dc.date.available2022-03-17T16:11:50Z
dc.date.issued2022-03-17
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/2077/71060
dc.description.abstractSyftet med vår kvalitativa studie är att undersöka hur fritidslärare talar om sitt arbete med inflytande och delaktighet och vilka betydelsefulla faktorer som spelar in i möjliggörandet. Frågeställningarna som vi utgått från är: Hur beskriver fritidslärare att de arbetar med barns inflytande och delaktighet och vilka faktorer har betydelse för att möjliggöra barns inflytande och delaktighet. För att öka förståelsen kring hur lärarna arbetar med inflytande och delaktighet utifrån givna förutsättningar användes semistrukturerade intervjuer. Resultatet som vi fick fram skildrar komplexiteten som finns i fritidshemsmiljön och att det kan vara svårt att få till ett arbete som är likvärdigt för alla barn i att utveckla förmåga att utöva inflytande och delaktighet. Vi har använt oss av teorin symbolisk interaktionism och det relationella perspektivet som syftar till att se att vi alla är en del av ett sammanhang där vi påverkas av varandras val och beteenden och förståelse för varandra.en_US
dc.language.isosween_US
dc.subjectrelationella perspektiveten_US
dc.subjectsymbolisk interaktionism,en_US
dc.subjectfritidshemmets miljö,en_US
dc.subjectsocial kompetens,en_US
dc.subjectstora barngrupper,en_US
dc.subjectdelaktigheten_US
dc.subjectInflytandeen_US
dc.titleBarns inflytande och delaktighet. En studie om hur fritidslärare arbetar med barns inflytande och delaktigheten_US
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.contributor.departmentUniverty of Gothemburg/Department of education, communication and learningeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeswe
dc.type.degreeStudent essayeng


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post