• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Sociology and Work Science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
  • Kandidatuppsatser (Department of sociology and work science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Sociology and Work Science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
  • Kandidatuppsatser (Department of sociology and work science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

VAD BEHÖVER MEDARBETARNA FÖR ATT KUNNA SÄTTA FOTEN I KUNDENS SKOR? - En kvalitativ fallstudie om medarbetares förutsättningar för att skapa kundvärde

Sammanfattning
Syfte: Syftet med fallstudien är att utvärdera och analysera vilka förutsättningar som finns för att medarbetarna ska kunna skapa kundvärde och förmedla en god kundresa. Teori: Studien utgår ifrån ett programteoretiskt perspektiv och består av teorier som medarbetarskapshjulet och den lärande organisationens fem discipliner. Metod: Studien har en kvalitativ ansats där underlaget har samlats in med hjälp av semistrukturerade intervjuer med 15 personer, 13 medarbetare och två kunder. Underlaget har sedan kodats och tematiserats för att besvara studiens syfte och frågeställningar. Resultat: Resultatet från fallstudien visar att medarbetarna har goda förutsättningar för skapandet av kundvärde och en god kundresa. Organisationen befinner sig i en utvecklingsprocess som kräver att medarbetarskapet utvecklas ytterligare genom ökad delaktighet, tvärfunktionellt samarbete och medskapandet i framtagningen av en gemensam kundupplevelsestrategi.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
https://hdl.handle.net/2077/72665
Samlingar
  • Kandidatuppsatser (Department of sociology and work science / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap)
Fil(er)
Sara Christiansson Vad behöver medarbetarna.pdf (540.5Kb)
Datum
2022-07-05
Författare
Christiansson, Sara
Nyckelord
Den lärande organisationen, kundresa, kundupplevelse, medarbetarskap, medarbetarskapshjulet, organisationskultur
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV