• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Leken i förskolan. En undersökning om pedagogers syn på barns lek i förskolan

Sammanfattning
Bakgrund Som lärarstudent och blivande pedagog har jag ett intresse av att se hur olika pedagoger ser på barnens lek i förskolan Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Metod Undersökningen är baserad på åtta intervjuer med pedagoger som är verksamma i förskolan Slutsats De flesta forskare är eniga om att barn lär sig när de leker och att lek har betydelse för barns utveckling och lärande. Syftet med denna studie var att undersöka hur pedagoger ser och förhåller sig till barns lek och vad de framhåller som betydelsefullt i leken. Resultatet visade att pedagogerna uppfattar lek som viktig för barns utveckling och lärande. I leken lär sig barnen de sociala lekreglerna, turtagande, empati, etik, konflikthantering och språket.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/7291
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
VT07-2611-167.pdf (210.2Kb)
Datum
2007
Författare
Gustawsson, Erika Liljered
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV