• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Masteruppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improvise, adapt, overcome!

Sammanfattning
Syfte: Identifiera lärdomar och erfarenheter i övergången från fysisk undervisning i klassrum till digital distansundervisning under Covid-19 pandemin. Teori: Appreciative Inquiry, som beskriver hur man genom att arbeta lösningsfokuserat i stället för problemorienterat i en organisation kan dra nytta av de styrkor som finns och skapa en bestående förändring. Metod: Grounded Theory, som utgår ifrån att det är informanternas egna uppfattningar och perspektiv som bildar utgångspunkt för analysen och används inom outforskade problemområden, där relevanta variabler inte finns definierade eller formulerade. Resultat: Omställningen till distansundervisning mötte två stora utmaningar: anpassning av genomförandet via tekniska hjälpmedel, och att säkerställa en bibehållen nivå av kunskapsöverföring i det digitala klassrummet. Diskussion Kursledarens förmåga att utöva ett pedagogiskt ledarskap ställdes inför nya utmaningar, liksom förmågan att kommunicera och variera utbildningen, både med avseende på innehåll och pedagogiska metoder. Att skapa en känsla av sammanhang för deltagarna är en annan viktig faktor som syns i resultatet. Nyckelord Lärande, distansutbildning, metoder, bedömning, återkoppling, kommunikation
Examinationsnivå
Student Essay
URL:
https://hdl.handle.net/2077/73942
Samlingar
  • Masteruppsatser (IPS)
Fil(er)
Lars Hallin VT22 PDAU62.pdf (1.852Mb)
Datum
2022-10-19
Författare
Hallin, Lars
Nyckelord
distansundervisning
covid
återkoppling
kommunikation
lärande
bedömning
metoder
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV