• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik
  • Kandidatuppsatser/Högskolan för scen och musik
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Academy of Music and Drama / Högskolan för scen och musik
  • Kandidatuppsatser/Högskolan för scen och musik
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Memorering och flöde. Analys av en instuderingsprocess

Sammanfattning
I detta arbete har författaren dokumenterat och analyserat sin egen instuderingsprocess av stycket Toccata skrivet av Anna Ignatowicz-Gliñska. Arbetet tar utgångspunkt i att undersöka relationen mellan memorering och flöde samt när det är relevant att fokusera på flödet i en sådan process. Vidare ämnar författaren att utveckla sig i rollen som lärare åt sig själv genom att undersöka vilka parametrar som påverkar processen. För att dokumentera och sedan kunna analysera processen har processdagbok förts parallellt med videodokumentation av vissa övningspass. Ett antal metoder som kommit att bli centrala för memoreringen utkristalliserades i processen vilka behandlas i arbetet. Genom det material som arbetet genererat har även kopplingar mellan memorering och flöde gjorts. Det ledde till att en övergripande beskrivning av en instuderingsprocess utformning kunde formuleras. Flera slutsatser har dragits i arbetet gällande relationen mellan memorering och flöde, både hur de är beroende av varandra och hindrar varandra. Genom arbetet identifierades även ett antal parametrar som påverkar processen och som författaren bär med sig i framtida musicerande.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
https://hdl.handle.net/2077/74387
Samlingar
  • Kandidatuppsatser/Högskolan för scen och musik
Fil(er)
Thesis (750.4Kb)
Video file (48.29Mb)
Video file (59.56Mb)
Video file (71.62Mb)
Video file (39.03Mb)
Datum
2022-12-06
Författare
Johansson, Lydia
Nyckelord
Memorering
Flöde
Instuderingsprocess
Marimba
Övning
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV