• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies / Institutionen för didaktik och pedagogisk profession(2010-)
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Att undervisa om lampor och batterier, kunskapsbas och elevuppgifter

Sammanfattning
Rapporten ger en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om elektriska likströmskretsar. Sedan följer 16 förslag till experimentella uppgifter, lämpliga för grundskolan, som utmanar dessa vardagsbegrepp och stimulerar kreativitet och problemlösningsförmåga.
Universitet
Göteborgs universitet
Institution
Enheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktik
Utgivare
Göteborgs Universitet
URL:
http://hdl.handle.net/2077/10629
Samlingar
  • Ämnesdidaktik i praktiken. Nya vägar för undervisning
Fil(er)
gupea_2077_10629_1.pdf (338.6Kb)
Datum
2003-10
Författare
Christina, Kärrqvist
Publikationstyp
report
ISSN
1651-9531
Serie/rapportnr.
Ämnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskap
5
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV