Visa enkel post

dc.contributor.authorChristina, Kärrqvist
dc.date.accessioned2008-07-11T09:22:59Z
dc.date.available2008-07-11T09:22:59Z
dc.date.issued2003-10
dc.identifier.issn1651-9531
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/10629
dc.description.abstractRapporten ger en översikt över viktiga ämnesdidaktiska forskningsresultat som beskriver elevers s.k. vardagsbegrepp om elektriska likströmskretsar. Sedan följer 16 förslag till experimentella uppgifter, lämpliga för grundskolan, som utmanar dessa vardagsbegrepp och stimulerar kreativitet och problemlösningsförmåga.en
dc.description.sponsorshipGU, Rapporten är skriven i tjänstenen
dc.language.isosween
dc.publisherGöteborgs Universiteten
dc.relation.ispartofseriesÄmnesdidaktik i praktiken : nya vägar för undervisning i naturvetenskapen
dc.relation.ispartofseries5en
dc.titleAtt undervisa om lampor och batterier, kunskapsbas och elevuppgifteren
dc.typeTexten
dc.type.svepreporten
dc.gup.originGöteborgs universitetswe
dc.gup.departmentEnheten för ämnesdidaktik, Institutionen för pedagogik och didaktikswe


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post