Den svenska kocken och jag
Sammanfattning
Abstract
The Swedish Chef and I
A method proposition and other specialties
The Swedish children’s furniture company is having problems. With
only a fl ower pouf in the product line the core value Swedish is not
clear enough. They’re also missing a distinct method to use to develop
new product ideas and other signs. The company isn’t using the internet
enough to engage the target group. It’s a way to small company to buy
advertising space and such and must therefore learn more about how you
can affect through the internet. As a solution a multitude of signs and
symbols that communicates the company core values has been developed
and interacts with the now reorganized core values in an appropriate way.
The visual profi le of the company is showing a truer image of what the
company is: a furniture business. The company does not longer look like
a one product business and with strong Swedish connections the company
will be understood as Swedish in the future. The company has now a good
foundation to begin using the internet and engage the target group.
Examinationsnivå
Student essay
Övrig beskrivning
Sammandrag
Den svenske kocken och jag
Ett metodförslag och andra specialiteter
Problem: Det svenska barnmöbelföretaget har problem. Med endast
en blomma som produkt blir kärnvärdet svenskt inte tydligt. Dessutom
saknas en tydlig och bra metod för att ta fram nya produktidéer och
andra tecken. Företaget utnyttjar inte Internet tillräckligt för att engagera
målgruppen. Det är ett alldeles för litet företag för att köpa annonsplatser
och dyl. och måste därför lära sig mer om hur man kan påverka genom
Internet.
Lösning: Ett flertal tecken och symboler som kommunicerar företagets
värden har tagits fram och samspelar med de numera omorganiserade
kärnvärden på ett lämpligt sätt. Företagets visuella profil visar nu en
sannare bild av vad företaget är, ett möbelföretag. Företaget ser inte
längre ut som ett enproduktsföretag och starka svenska anknytningar gör
att företaget kommer att uppfattas som svenskt i framtiden. Företaget har
nu ett bra underlag för att börja utnyttja mjukvarukulturen och engagera
målgruppen.
Samlingar
Fil(er)
Datum
2009-01-19Författare
Medin, Kasper
Serie/rapportnr.
DM 2008
Språk
swe