Visa enkel post

dc.contributor.authorMedin, Kasper
dc.date.accessioned2009-01-19T10:47:52Z
dc.date.available2009-01-19T10:47:52Z
dc.date.issued2009-01-19T10:47:52Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/19103
dc.descriptionSammandrag Den svenske kocken och jag Ett metodförslag och andra specialiteter Problem: Det svenska barnmöbelföretaget har problem. Med endast en blomma som produkt blir kärnvärdet svenskt inte tydligt. Dessutom saknas en tydlig och bra metod för att ta fram nya produktidéer och andra tecken. Företaget utnyttjar inte Internet tillräckligt för att engagera målgruppen. Det är ett alldeles för litet företag för att köpa annonsplatser och dyl. och måste därför lära sig mer om hur man kan påverka genom Internet. Lösning: Ett flertal tecken och symboler som kommunicerar företagets värden har tagits fram och samspelar med de numera omorganiserade kärnvärden på ett lämpligt sätt. Företagets visuella profil visar nu en sannare bild av vad företaget är, ett möbelföretag. Företaget ser inte längre ut som ett enproduktsföretag och starka svenska anknytningar gör att företaget kommer att uppfattas som svenskt i framtiden. Företaget har nu ett bra underlag för att börja utnyttja mjukvarukulturen och engagera målgruppen.
dc.description.abstractAbstract The Swedish Chef and I A method proposition and other specialties The Swedish children’s furniture company is having problems. With only a fl ower pouf in the product line the core value Swedish is not clear enough. They’re also missing a distinct method to use to develop new product ideas and other signs. The company isn’t using the internet enough to engage the target group. It’s a way to small company to buy advertising space and such and must therefore learn more about how you can affect through the internet. As a solution a multitude of signs and symbols that communicates the company core values has been developed and interacts with the now reorganized core values in an appropriate way. The visual profi le of the company is showing a truer image of what the company is: a furniture business. The company does not longer look like a one product business and with strong Swedish connections the company will be understood as Swedish in the future. The company has now a good foundation to begin using the internet and engage the target group.en
dc.language.isosween
dc.relation.ispartofseriesDM 2008
dc.titleDen svenska kocken och jagen
dc.typeText
dc.setspec.uppsokFineArt
dc.type.uppsokD
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/HDK - School of Design and Craftseng
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post