• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar författare 
  •   Startsida
  • Faculty of Humanities / Humanistiska fakulteten
  • Department of Swedish / Institutionen för svenska språket (-2021)
  • ROSA. Rapporter om svenska som andraspråk
  • Visar författare
  •   Startsida
  • Faculty of Humanities / Humanistiska fakulteten
  • Department of Swedish / Institutionen för svenska språket (-2021)
  • ROSA. Rapporter om svenska som andraspråk
  • Visar författare
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar författare: "Göteborgs universitet"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-5 av 5

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Bildval i alfabetiseringsundervisning – en fråga om synsätt 

      Franker, Qarin (Institutet för svenska som andraspråk, 2007)
      Alfabetiseringslärare arbetar tillsammans med deltagare som ännu inte tillägnat sig grundläggande läs- och skrivfärdigheter och som ofta även har en begränsad muntlig färdighet på svenska. I den undervisningssituationen ...
    • Käppen i hjulen. Behärskning av svenska konventionaliserade uttryck bland gymnasieelever med varierande språklig bakgrund. 

      Prentice, Julia (Institutet för svenska som andraspråk, 2010)
      Denna studie fokuserar behärskning av svenska konventionaliserade uttryck bland ungdomar med varierade språklig bakgrund. Materialet har samlats in med hjälp av en enkät som innehåller fyra test med fokus på olika ...
    • Litteracitet och sociala nätverk ur ett andraspråksperspektiv 

      Rydén, Inga-Lena (Institutet för svenska som andraspråk, 2007)
      I denna rapport redovisar Inga-Lena Rydén en studie av hur analfabeter och vuxna invandrare med liten eller ingen skolbakgrund hanterar dagliga situationer som kräver läs- och skrivförståelse i det nya landet. Fokus ...
    • OrdiL – en korpusbaserad kartläggning av ordförrådet i läromedel för grundskolans senare år 

      Lindberg, Inger; Johansson Kokkinakis, Sofie; Järborg, Jerker; Holmegaard, Margareta (Institutet för svenska som andraspråk, 2007)
      Ordförrådet i skolans läromedel kan vara en stor stötesten för många flerspråkiga elever. Att tillägna sig de ord och fraser som krävs för att förstå det som står i läroböckerna i olika ämnen kan lätt te sig som en ...
    • Språket och kunskapen – att lära på sitt andraspråk i skola och högskola 

      Lindberg, Inger; Sandwall, Karin (Institutet för svenska som andraspråk, 2005-10)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV