• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samling i förskolan, pedagogers uppfattningar om samlingens form, innehåll och syfte med samling som en helhet.

Abstract
Syftet med detta examensarbete är att beskriva olika pedagogers uppfattningar om form, innehåll och syfte med samling i förskolan. Genom vår studie vill vi också undersöka om dessa tre faktorer är relaterade till varandra. För att kunna beskriva vårt resultat har vi inspirerats av den fenomenografiska ansatsen. (se nedan under metod s. 8) Vi har också tagit del av litteratur om samling (se referenslista) och gjort intervjuer med pedagoger samt egna observationer av samlingar. Resultatet d.v.s. pedagogernas uppfattningar är uppdelat i tre kategorier: form, innehåll och syftet med samling som en helhet. Vårt examensarbete har bidragit till att ge oss fördjupad medvetenhet om hur viktigt syftet med samlingen är, eftersom att det formar både innehållet och formen av
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/21603
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_21603_1.pdf (228.1Kb)
Date
2009
Author
Han, Sojung
Dalisay, Sara
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV