• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samling i förskolan, pedagogers uppfattningar om samlingens form, innehåll och syfte med samling som en helhet.

Sammanfattning
Syftet med detta examensarbete är att beskriva olika pedagogers uppfattningar om form, innehåll och syfte med samling i förskolan. Genom vår studie vill vi också undersöka om dessa tre faktorer är relaterade till varandra. För att kunna beskriva vårt resultat har vi inspirerats av den fenomenografiska ansatsen. (se nedan under metod s. 8) Vi har också tagit del av litteratur om samling (se referenslista) och gjort intervjuer med pedagoger samt egna observationer av samlingar. Resultatet d.v.s. pedagogernas uppfattningar är uppdelat i tre kategorier: form, innehåll och syftet med samling som en helhet. Vårt examensarbete har bidragit till att ge oss fördjupad medvetenhet om hur viktigt syftet med samlingen är, eftersom att det formar både innehållet och formen av
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/21603
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_21603_1.pdf (228.1Kb)
Datum
2009
Författare
Han, Sojung
Dalisay, Sara
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV