Visar i datumordning:
Visas titlar 1-20 av 38
-
Att utveckla naturvetenskaplig undervisning. Exemplet gaser och deras egenskaper
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1995) -
Running records. En metod att systematiskt följa barns läsutveckling
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1996) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie 1. Resultat och erfarenheter från den nationella utvärderingen av grundskolan 1995
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1998) -
Inclusive education. A New Phase of Special Education in Sri Lanka
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
På spaning efter en skola för alla
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Nationell utvärdering 98. Tema tillståndet i världen
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie II. Resultat på prov för elever med rörelsehinder vid arbete med anpassat provmaterial
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
En studie om barns skrivlärande
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Dilemmafyllda möten. Erfarenheter av pedagogisk handledning I samverkan mellan skola och högskola
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Köns- och socialgruppsskillnader i matematik - Orsaker och konsekvenser
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Att växa som pedagog. Utvärdering av ett aktionsforsk-ningsprojekt i förskolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2000) -
Lärande med rörelsehinder. Studier av förutsättningar och möjligheter för kunskapsutveckling i skolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001) -
Kunskapsutveckling hos elever med rörelsehinder. Delstudie III. Kognitiva strategier vid arbete med matematikuppgifter med spatialt innehåll
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001) -
Fritidsvetenskap. En kunskapsöversikt
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2001) -
Ämnesdidaktisk teori för matematikundervisning. Ämneskunskapers relation till individ och omvärld
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2002) -
Lärararbetes relationella praktiker. Ett genusperspektiv på lärares arbete
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2003) -
Från raka svar till komplexa frågor. En studie om premisser för lärande för hållbar utveckling
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Grundskolans naturvetenskap. Utvärderingar 1992 och 2003 samt en framtidsanalys
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
VAD ÄR HISTORIEDIDAKTIK? Några begreppsliga och teoretiska utgångspunkter för ämnesdidaktisk vetenskap, skolnära forskning och lärande i skolan
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2004) -
Teknikämnet i skolan. Elevers uppfattningar och intresse av teknikämnet och lärares teknikdidaktiska kompetens
(Institutionen för pedagogik och didaktik, 2005)