Masteruppsatser (IPS): Recent submissions
Visas titlar 61-80 av 197
-
THE ROLE OF BURSARIES IN ADDRESSING PROBLEMS EMERGING FROM INJUSTICES AND INEQAULITIES. A CASE STUDY APPROACH
(2020-09-11)Aim: The study explores the extent to which bursaries offer solutions to problems emerging from injustices and inequalities in Malawian Secondary Schools. It examines how bursaries are implemented in secondary schools ... -
SOCIO-ECONOMIC BACKGROUND, ACADEMIC PERFORMANCE AND CAREER CHOICES OF GREEK YOUNG ADULTS. A MIXED METHODS STUDY
(2020-09-11)Aim: The main purpose of this study is to determine the role of socio-economic background (SEB) of young adults, who live in a medium size city of Greece (Ioannina), in shaping their academic performance at school and ... -
SCHOOL MATERIAL RESOURCES AND STUDENT READING ACHIEVEMENT IN THE UNITED ARAB EMIRATES
(2020-09-10)Aim: This study aimed to 1) identify differences in overall student reading achievement in the UAE based on student gender, 2) determine if there is school material resource inequity in the UAE based on school location ... -
A CROSS-COUNTRY STUDY ON THE EFFECTIVENESS OF INQUIRY-BASED AND TRADITIONAL DIDACTIC APPROACHES
(2020-09-10)Aim : In past decades, teacher practices in science teaching have changed from perceived traditional ways of teaching to more inquiry-based approaches. The driving force behind this change is the assumption of inquiry-based ... -
SCHOOL BULLYING: STUDENTS PERSPECTIVES FROM A TANZANIAN SECONDARY SCHOOL
(2020-09-09)Aim The current study was designed to qualitatively examine secondary school students’ understanding of bullying practices and how gender is involved in bullying in a Tanzanian secondary school. Theory The theoretical ... -
THE USE OF DIVERSITY DOLLS IN EARLY EDUCATION
(2020-09-09)Aim: The objectives of the study is first to identify how children respond on an Emotional level to the diversity doll with special educational needs and secondly, to examine whether the diversity doll creates empathy ... -
EDUCATIONAL QUALITY AND EQUITY IN SOUTH AFRICA: EVIDENCE FROM TIMSS 2015
(2020-09-09)Aim: This study aims to investigate the relationship between teacher qualification and characteristics, teacher instructional quality, students’ family socioeconomic background, and student mathematics achievement with ... -
PREVENTIVE STRATEGIES AGAINST STUDENT DROPOUT IN SECONDARY SCHOOL IN NACHINGWEA DISTRICT- TANZANIA
(2020-09-08)Aim: The general purpose of this study is to examine perception and experience of school staff concerning formal and informal preventive strategies undertaken to reduce student dropout problem in secondary school in ... -
TEACHER QUALITY AND PARENT EDUCATION: THEIR RELATIONSHIP TO STUDENT ACHIEVEMENT IN MATHEMATICS
(2020-09-08)Aim: The main aim of this thesis is to explore the relationship between student mathematics achievement, teacher quality (educational level/ specialization) and parents’ educational level in Nordic and Gulf countries. ... -
DELIBERATIVE DEMOCRACY AND EDUCATION - in context, in theory and in empirical research
(2020-08-28)This master's thesis problematizes the deliberative citizenship education model from three different perspectives. It contains three substudies, which all investigate how deliberative democracy has been modelled on ... -
YOUTUBE SOM LÄRRESURS I YRKESUTBILDNING
(2020-08-10)Syfte: Studiens övergripande syfte har varit att beskriva och analysera ett antal instruktionsvideos didaktiska design, samt hur denna design formar och skapar villkor för yrkeselevers lärande. Syftet har också varit att, ... -
DIALOGMÖTEN – EN ARENA FÖR KUNSKAPSPROCESSER
(2020-08-10)Syfte: Studiens övergripande syfte är att studera olika arbetslags kunskapsutveckling när ett nytt stödmaterial för det systematiska kvalitetsarbetet ska implementeras i förskolan. Specifikt studeras dialogens roll i fyra ... -
JAG TAR ORDET ANNARS FÅR JAG DET INTE!
(2020-06-17)Syfte: Syftet är att undersöka vilka faktorer som möjliggör och begränsar kollegialt lärande i en samtalspraktik samt genom aktionsforskning undersöka hur samtalspraktiken kan utvecklas för att skapa bättre förutsättningar ... -
REKTORERS UPPLEVELSER AV BESLUTSFATTANDE
(2020-06-16)Syfte: Arbetets övergripande syfte är att utifrån en deskriptiv fenomenologisk forsknings-ansats beskriva hur rektorer på olika grundskolor upplever sitt beslutsfattande. Basen för studien kan också beskrivas med följande ... -
Lärares ledarskap En fenomenografisk analys av lärares uppfattning om ledarskap i klassrummet
(2020-05-07)Syftet med min studie är att finna de uppfattningar lärare uttrycker om begreppet ledarskap. Begreppet syftar till lärares ledarskap i klassrummet. Jag valde att använda mig av fenomenografin där kategorier utgör de ... -
ÖVERGÅNGEN TILL FÖRSKOLEKLASS FÖR BARN SOM UPPVISAR SÅRBARHET
(2020-04-16)Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare i förskolan och i förskoleklass ser på övergången till förskoleklass för barn som uppvisar sårbarhet utifrån möjligheter, hinder, samarbetsformer och den egna yrkesrollen. ... -
FRÅN UPPDRAG TILL LEDARSKAPSHANDLINGAR - En narrativ intervjustudie om hur fem specialpedagoger formar sitt ledarskap på gymnasiet
(2020-04-02)Syftet med den här studien är att genom specialpedagogers berättelser bilda kunskap om vilka ledarskapshandlingar som finns i deras uppdrag. Vidare avser studien att ta reda på hur dessa ledarskapshandlingarna används i ... -
LEDNING, ORGANISERING OCH ÖVERLAPPNING En intervjustudie om att verka och påverkas som pedagogisk ledare i förskolan
(2020-04-02)Syftet är att beskriva och analysera rektors pedagogiska ledarskap utifrån de arbetsvillkor som styr den dagliga praktiken. Syftet är även att undersöka rektors möjligheter att påverka arbets- respektive utvecklingsorganisationen ... -
LÄRARES KOLLABORATIVA LÄRANDE En studie av förutsättningar för lärares kollaborativa arbete
(2020-03-09)Enligt forskning är den typ av kollegialt lärande som har positiva effekter på elevers lärande kollaborativt. Denna studie undersöker de strukturer som skapar förutsättningar för ett mer utvecklat respektive mindre ... -
HANTVERK OCH FÖRSÄLJNING – EN STUDIE OM ATT UTVECKLA ARBETSPLATSFÖRLAGT LÄRANDE I FLORISTUTBILDNING
(2020-03-09)Studiens syfte är att skapa förståelse för vad som möjliggör och begränsar floristelevers utvecklande av yrkeskunnandet försäljning och service i samband med arbetsplatsförlagt lärande. Detta för att bättre kunna arrangera ...