• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Förskollärares förhållningssätt i samspel med barn – en studie om hur olika förhållningssätt kan påverka barns lärande.

Sammanfattning
I denna text kommer ni att få ta del av en undersökning kring förskollärares förhållningssätt. Hur det hämmar alternativt främjar barnens lärande beroende på hur man arbetar som pedagog. Ni kommer att få ta del av observationer som är hämtade ur den dagliga verksamheten i förskolan, samt få svar på hur olika förhållningssätt stimulerar det spontana lärandet hos barnen. Jag kommer även att belysa vad som sker kring barnens lärande beroende på hur förskollärare förhåller sig till barnen i olika situationer. Jag har valt att denna rapport skall belysa förskollärares förhållningssätt då jag anser det är av stor vikt att vi som blivande lärare är medvetna om vilka val vi gör i arbetet med barn. Hela dagarna får lärare ta ställning till olika val och det gäller att vara medveten om konsekvenserna för dem. Observationerna är som sagt hämtade ur förskolans verksamhet, där jag har varit en deltagande observatör. Observationerna har jag sedan analyserat utifrån lämplig litteratur. Här kan man se hur pedagogernas förhållningssätt påverkar hur barnens lärande utvecklas. Det har sedan blivit resultatet i denna undersökning. Man kan se att pedagogernas olika förhållningssätt stimulerar barnens lärande på olika sätt.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/26042
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_26042_1.pdf (141.3Kb)
Datum
2011
Författare
Nordin, Caroline
Nyckelord
Lärande
läroplan
teorier
tidigare forskning
fö
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV