• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

Sammanfattning
Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. Vårt syfte är att identifiera faktorer som visat sig vara kritiska och idag hanterbara för att uppnå en lyckad mobil marknadsföring. Den utförda empiriska studien pekar på att en stor del av befolkningen äger tillräckligt avancerade mobiler för att hantera en mer anpassad mobil marknadsföring. Det innebär att dagens verklighet skiljer sig märkbart i jämförelse med bara för 5-10 år sedan. Undersökningen gjordes i form av en online-enkät som gav resultat i en större mängd kvantitativ information. Genom att jämföra tidigare forskningsarbeten kring mobil marknadsföring, kundacceptans och sociala mediers framfart med de data vi samlat in har vi identifierat ett antal kritiska framgångsfaktorer som måste tas i beaktande under implementering av tekniken. Vad vi också sett är att sociala medier med dess LBS kan verka som ett ramverk för mobil marknadsföring för att hantera dessa faktorer.
Examinationsnivå
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
URL:
http://hdl.handle.net/2077/26697
Samlingar
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Fil(er)
gupea_2077_26697_1.pdf (613.9Kb)
Datum
2011-09-07
Författare
Larsson, Daniel
Ebrahimzade, Rawa
Nyckelord
mobil marknadsföring
sociala medier
LBS
Serie/rapportnr.
Report/Department of Applied Information Technology
2011:025
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV