• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Information eller Pillerpropaganda -En studie om konsumenters uppfattning till reklam för receptfria läkemedel

Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/28790
Collections
  • Kandidatuppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
gupea_2077_28790_4.pdf (2.239Mb)
Date
2012-02-20
Author
Bergh, Erik
Nolin, Niklas
Keywords
Läkemedelsreklam
reklam för receptfria läkemedel
reklam
uppfattning av reklam
attityder till reklam
Language
swe
Metadata
Show full item record

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram 

    Broeren, Lisa (2021-07-01)
    Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två ...
  • ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv 

    Törnqvist, ida (2018-02-13)
    Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 49 Antal ...
  • Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook 

    Yngve, Albin; Fridolfsson, Anton (2015-02-10)
    Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ...

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV