Information eller Pillerpropaganda -En studie om konsumenters uppfattning till reklam för receptfria läkemedel
Examinationsnivå
Student essay
Fil(er)
Datum
2012-02-20Författare
Bergh, Erik
Nolin, Niklas
Nyckelord
Läkemedelsreklam
reklam för receptfria läkemedel
reklam
uppfattning av reklam
attityder till reklam
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig postRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ETT FLÖDE FYLLT AV REKLAM - En kvalitativ studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Instagram
Broeren, Lisa (2021-07-01)Syfte: Syftet med studien är att undersöka svenskars upplevelser av reklambudskap på Instagram. Teori: Uses and gratifications och Model of attitudes towards advertising. Metod: Kvalitativa fokusgrupper. Material: Två ... -
ALL REKLAM ÄR RIKTAD REKLAM En kvalitativ studie om företags tankar om riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
Törnqvist, ida (2018-02-13)Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: HT2017 Handledare: Marie Grusell Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 49 Antal ... -
Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook
Yngve, Albin; Fridolfsson, Anton (2015-02-10)Titel: Köpt, ägd och förtjänad – en studie om attityder gentemot olika reklamtyper på Facebook. Författare: Albin Yngve och Anton Fridolfsson Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ...