Kandidatuppsatser: Recent submissions
Visas titlar 401-420 av 630
-
Drömplanen blev en mardröm En studie om Framställningen av Norweigian och varuvärkesexponering i svensk media under Boeing 787:s kris
(2013-09-24)Executive summary The aim of this study is to examine how the favourability and brand exposure of Norwegian has been damage by their supplier, Boeing 787:s, problems concerning the aircraft Dreamliner. The theoretical ... -
Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor
(2013-09-24)Titel: Den prokrastinerande kameleonten – mobil kommunikation på mottagarens villkor Författare: Daniél Mörtsell & Petter Nyberg Uppdragsgivare: Start Communication Kurs: MK 1500 Termin: VT13 Handledare: Marie ... -
Reklam -‐ a matter out of place? En kvalitativ studie om användarnas inställning till reklam på Facebook
(2013-09-23)Titel: Reklam – a matter out of place En kvalitativ studie om användarens inställning om reklam på Facebook Författare: Johanna Wignell, Isabelle Falk Sadek, Petra Hamnered Viita Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: ... -
Näthotsapparaten - en fallstudie av hur Aftonbladet hanterar näthot mot journalister
(2013-09-20)Titel: Näthotsapparaten - en fallstudie av hur Aftonbladet hanterar näthot mot journalister Författare: Jenny Meyer och Anders Widlund Uppdragsgivare: Docent Monica Löfgren Nilsson, Institutionen för journalistik, medier ... -
Avaaz Inclusive A Case Study of a Representative of Global Civil Society
(2013-09-20)Title of Thesis: Avaaz Inclusive: A Case Study of a Representative of Global Civil Society Author: Isadora Hellegren Course: MK1500 Term: Spring 2013 Supervisor: Mathias A. Färdigh Number of Pages: 33 Number of ... -
Ledarens identitetskris - en studie av argumentationsteknikens utveckling på ledarsidorna i Aftonbladet och Dagens Nyheter, år 1967-2012
(2013-09-20)Titel: Ledarens identitetskris – en studie av argumentationsteknikens utveckling på ledarsidorna i Aftonbladet och Dagens Nyheter, år 1967-2012 Författare: Mai Nestor, Victoria von Heideman och Veronica Pettersson Kurs: ... -
Fansidans framgång En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook
(2013-09-20)Titel: Fansidans framgång – En kvalitativ studie av företags kommunikation på Facebook Författare: Lina Anglert, Daniella Pettersson och Birgitta Sjölund Uppdragsgivare: Start Communication och More PR Kurs: Examensarbete ... -
Digitala avtryck – en del av omvärldsförståelsen En kvantitativ och kvalitativ undersökning av hur företag bevakar sociala medier
(2013-09-20)Titel: Digitala avtryck – en del av omvärldsförståelsen Författare: Louise Bergetoft och Linnea Thorén Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, ... -
Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog
(2013-09-20)Titel: Unga invånare, gamla medborgare - om förutsättningar för medborgardialog Författare: Felicia Hallström och Malin Winald Studiens intressent: Härryda Kommun Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetens ... -
När debatten tystnar – En kartläggning av hur genusforskning skildras i svensk press
(2013-09-20)Titel: När debatten tystnar – En kartläggning av hur genusforskning skildras i svensk press Författare: Sanna Andersson och Sofia Johansson Kurs: MK1500, Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin: ... -
Ämnen på agendan En analys av pressmeddelanden från Länsstyrelsen i Västra Götalands län
(2013-09-20)Titel: Ämnen på agendan. En analys av pressmeddelanden från Länsstyrelsen i Västra Götalands län. Författare: Ida Lenhoff och Lisa Sahlén. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Termin: Vårterminen ... -
Sagan om Rescuerunner hur corporate storytelling kan förbättra marknadskommunikationen på Rescuerunners hemsida
(2013-09-20)Titel: Sagan om Rescuerunner – hur corporate storytelling kan förbättra markandskommunikationen på Rescuerunners hemsida Författare: Elin Dahllöv Uppdragsgivare: Safe at Sea Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikat ... -
Bilden av Sverige – en studie av nyhetsvärdering i Rapport och Aktuellt.
(2013-09-20)Titel: Bilden av Sverige – en studie av nyhetsvärdering i Rapport och Aktuellt. Författare: Sofia Schemmel och Anna Thorén Uppdragsgivare: Sveriges Television AB Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. ... -
Användarvillkor på användarnas villkor? En kvalitativ studie som undersöker ungdomars inställning till personlig integritet på sociala medier
(2013-09-20)Titel: Användarvillkor på användarnas villkor? Författare: Erla Andersson Uppdragsgivare: Nowa Kommunikation Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap (15 hp) vid institutionen för journalistik, medier ... -
Hur når vi ungdomarna? – En mottagarstudie på uppdrag av självhjälpshuset Solkatten
(2013-09-20)Titel: Hur når vi ungdomarna? – En mottagarstudie på uppdrag av självhjälpshuset Solkatten Författare: David Berg Handledare: Jan Strid Uppdragsgivare: Agneta Lyrhagen, självhjälpshuset Solkatten. Kurs: MK1500, ... -
Göteborgs Postens porträttering av gärningsmän. – En särfallsstudie avseende etniska, nationella och religiösa minoriteter
(2013-05-15)Titel: Göteborgs Postens porträttering av gärningsmän. – En särfallsstudie avseende etniska, nationella och religiösa minoriteter. Författare: Anna Larson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid ... -
Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation
(2013-03-26)Titel Alla är välkomna! – en kvalitativ studie om hur tonårstjejer i Angered uppfattar ungdomsmottagningens kommunikation Författare Sofia Stoor Handledare Jan Strid Uppdragsgivare Angereds Närsjukhus (ANS) och dess ... -
Från avståndstagande till erkännande- om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål
(2013-02-21)Titel Från avståndstagande till erkännande – om opinionsbildning och politisk kommunikation med lagändring som mål. Författare Carlos Nalvarte V. Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap, MK1500 HT11. Handledare ... -
Nyanlända invandrare och deras medievanor – Hur myndigheter och organisationer kan kommunicera med nyanlända invandrare
(2013-02-21)Titel: Nyanlända invandrare och deras medievanor Författare: Joel Abrahamsson Uppdragsgivare: Hadda Konsult AB Kurs: MK1500, Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier ...