Kandidatuppsatser: Recent submissions
Now showing items 541-560 of 630
-
HUR FAKULTETSSTÄRKANDE ÄR PLATTFORMAR? En studie om vad förändringsprocesser som plattformsprojekt innebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet.
(2010-02-25)Titel Hur fakultetsstärkande är plattformar? Ett arbete om vad förändringsprocesser som plattforms- projektinnebär för kommunikation och identitetstillhörighet på Naturvetenskapliga fakulteten Göteborgs universitet. Författare ... -
Metro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar-
(2010-02-25)Titel: Metro och Punkt.se -en kvantitativ studie om gratistidningar. Författare: Anna-Karin Klingberg Kurs: Uppsatsarbete 10 p i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik och masskommunikation ... -
Privat Tystnad – Offentlig Transparens? – Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier
(2010-02-25)Privat Tystnad – Offentlig Transparens? – Redaktionellt ansvarigas syn på journalisters privata aktivitet på sociala medier Författare: Sofi Engström och Thina Grotmark Uppdragsgivare:Dagspresskollegiet. Ett forskningsprogram ... -
Volvo Inormation Technology. Are the important messages getting Througt to employees?
(2009-11-13)Titel VOLVO INFORMATION TECHNOLOGY Are the important messages getting through to the employees? Authors Sophie-Joy Elkan and Jessica Ohliw Course Media- and communication studies Semester Spring 2009 Aim To study the ... -
Internkommunikation - idag och imorgon. En kvalitativ studie av personalens syn på Blå Ställets internkommunikation
(2009-10-28)Aim: The main purpose of this thesis was to investigate how the employees experience the internal communication and to examine the channels they communitace trough between the departments at Blå Stället in Sweden. This ... -
Propagandaministerierna? En studie av tre myndigheter och deras opinionsbildande verksamhet
(2009-10-28)Titel: Propagandaministerierna? En studie av tre myndigheter och deras opinionsbildande verksamhet Författare: Pontus Haag Uppdragsgivare: MOVE – Svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet Kurs: Examensarbete i ... -
Gerillareklam - Från scratch till renodlad gerillakampanj. En kvalitativ studie om gerillareklamens kommunikationsprocess
(2009-09-29)TITEL: Gerillareklam – Från scratch till renodlad gerillakampanj FÖRFATTARINNA: Jessica Gustavsson KURS: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid ... -
Ideologiproducerande myndigheter? En studie av svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet på DN Debatt
(2009-09-29)Titel: Ideologiproducerande myndigheter? En studie av svenska myndigheters opinionsbildande verksamhet på DN Debatt Författare: Simon Hermansson & Anna Rosendahl Uppdragsgivare: MOVE – Svenska myndigheters opinionsbildande ... -
Eskort på nätet. En studie om prostitution på Internet ur ett individperspektiv
(2009-09-29)Titel: Eskort på nätet - En studie om nätprostitution ur ett individperspektiv Författare: Ayla Irebring-Ruiperez Kurs: Examensarbete inom medie- och kommunikationsvetenskap 15p Universitet: Göteborgs universitet Termin: ... -
Vem är Jan-Direkt? En studie av en intranätbaserad funktion för kommunikation mellan medarbetare och ledning
(2009-09-29)Titel Vem är JanDirekt? – en studie av en intranätbaserad funktion för kommunikation mellan medarbetare och ledning Författare Kristina Berg och Åse Bergdahl Uppdragsgivare Informationsavdelningen på Sahlgrenska ... -
Manufactured Destiny. Hur svenska medier håller balansen på bortaplan och huvudet kallt i stridens hetta
(2009-09-29)Titel: Manufactured Destiny - hur svenska medier håller balansen på bortaplan Författare: Johan Lindahl Inlämnat: 29 maj 2009 Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikazionsvetenskap, Institutionen för journalistik och ... -
Investor Relations framtid. Den digitala generationens krav på kommunikation
(2009-09-29)Titel Investor Relations framtid - Den digitala generationens krav på kommunikation. Författare Johan Sahlman Simon Karlsson Kurs C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och ... -
Global arbetsmarknad eller individuellt arbetsliv i läroböckerna? En undersökning av innehåll i läroböcker i samhällskunskap på gymnasiet.
(2009-09-29)Titel: Global arbetsmarknad eller individuellt arbetsliv. En undersökning av innehåll i läroböcker för samhällskunskap på gymnasiet. Författare: Per Peterson och Fredrik Lindell. Uppdragsgivare: Fackföreningen Unionen. ... -
Halal-tv, haram enligt mediedebatten? En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspress.
(2009-09-29)Titel: Halal-tv, haram enligt mediedebatten? - En studie av debatten om Halal-tv i svensk dagspress Författare: Anton Schindelar och Daniel Wahlström Uppdragsgivare: SVT Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ... -
Hot eller möjlighet? En kvantitativ studie av svenska landsortsbaserade dagspressjournalisters inställning till användarskapat innehåll
(2009-09-29)Titel HOT ELLER MÖJLIGHET? En kvantitativ studie av svenska landsortsbaserade dagspressjournalisters inställning till användarskapat innehåll Författare Johan Cedersjö & Roger Gustavsson Uppdragsgivare Dagspresskollegiet. ... -
Den teoretiske medieläraren - vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet
(2009-09-29)Titel Den teoretiske medieläraren - Vad händer efter examen? En studie om de utexaminerade medielärarna vid JMG, Göteborgs universitet Författare Sara Hanson, Merete Lassen och Evelina Lindahl Kurs Examensarbete i ... -
Är du omsprungen av Jan-Direkt?. En studie av chefernas inställning till frågefunktionen Jan-Direkt på Sahlgrenska universitetssjukhuset.
(2009-09-29)Titel Är du omsprungen av Jan-Direkt? en studie av chefernas inställning till frågefunktionen Jan-Direkt på Sahlgrenska Universitetssjukhuset Författare Malin Håkansson och Anna Johansson Uppdragsgivare Sahlgrenska ... -
Från tidning till medieföretag. En studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering
(2009-09-29)Titel Från tidning till medieföretag – en studie av Norrköpings Tidningars flerkanalspublicering. Författare Anders Petersson och Sara Willermark Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid JMG, Institutionen ... -
Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal
(2009-09-29)Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap ...