• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Elevers upplevelse av feedback från lärare på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på HSM

Sammanfattning
Studien utgör en del av ett projekt för att undersöka arbetsmiljön för elever på konstnärlig kandidatutbildning i musik, inriktning improvisation på Högskolan för scen och musik i Göteborg. Studiens syfte är att undersöka upplevelser av feedback från lärarna under utbildningen. Data insamlades genom semistrukturerade intervjuer med sju elever i tre årskurser och analyserades med induktiv tematisk analys utifrån metoden critical incident technique. Eleverna upplever att mål och syfte med uppgifter ofta är oklara och att feedback på skolan brister i både kvantitet och kvalitet. Feedbacken saknar ofta den specificitet som forskning visar är viktig. Eleverna önskar att lärarna tydligare uttrycker sina åsikter. Utöver frågeställningarna berörs funderingar om identitet och initiativtagande. Uppsatsen avslutas med förslag på reflektionsämnen, riktade till lärarna.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/36922
Samlingar
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
Fil(er)
gupea_2077_36922_1.pdf (250.1Kb)
Datum
2014-09-17
Författare
Klockljung, Linnéa
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV