• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Visar i datumordning 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete avancerad nivå
  • Visar i datumordning
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete avancerad nivå
  • Visar i datumordning
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Visar i datumordning:

Sortera efter:

Ordning:

Resultat:

Visas titlar 1-20 av 386

  • Titel
  • Publiceringsdatum
  • Inmatningsdatum
  • stigande
  • fallande
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Lärare i normkritik. En diskursanalys av ”läraridentitet” konstruerad inom det normkritiska perspektivet. 

      Norblad, Tova (2015)
      Läraryrket diskuteras i uppsatsen utifrån poststrukturalistisk teori. Det övergripande temat är lärares makt och funktion i relation till utbildningssystem, individ och samhälle. Även lärarens funktion i skolans ...
    • Lämna "apphysterin" för högre måluppfyllelse! En intervjustudie om specialpedagogers strategier och användning av iPaden med elever som har läs- och skrivsvårigheter 

      Sandborg, Marie; Viktorin, Heléne (2016)
      Syfte Studiens syfte är att är att utforska hur några specialpedagoger resonerar runt sitt användande av iPads i undervisningen, med särskilt fokus på vilka fördelar, nackdelar och utmaningar de ser. Undersökningen har ...
    • "By the way, kommer ni ihåg?" En fallstudie om en kommuns implementering av extra anpassningar 

      Nykvist, Christer (2016)
    • Utmaningar i grundsärskolans kursplaner: Sju grundsärskolelärares uppfattningar av förmågor och kunskapskrav i läroplanen för grundsärskolans båda inriktningar; ämnen i grundsärskolan och ämnesområden i inriktning träningsskolan 

      Ekstam, Åsa; Liljekvist, Cathrine (2016)
    • ”Det där som man bara gör.” En intervjustudie om extra anpassningar i NO och SO för elever i läs- och skrivsvårigheter på mellanstadiet. 

      Ekelund, Camilla (2016)
      Syftet med studien var att göra en beskrivning av hur sex lärares kunskaper och föreställning-ar om läs- och skrivsvårigheter, återspeglas i de val av och arbete med extra anpassningar i NO och SO som lärarna gör på ...
    • Bedömning och lärande i grundsärskolan. Nio lärares tankar om att stödja elevernas kunskapsutveckling 

      Dahlqvist, Charlotte; Nyblom, Lotten (2016)
    • Läsning är grunden till allt. Hur lärare bemöter elever i lässvårigheter 

      Ahlström, Helena (2016)
      Min uppsats är en intervjustudie där syftet med studien är att undersöka hur lärare möter de elever som är i behov av särskilt stöd vid den första läsinlärningen. Studien är kvalitativ och bygger på intervjuer från sex ...
    • Vad gör man med en läs-och skrivutredning? Sex lärare om hur resultatet i läs-och skrivutredningar används i planeringen och genomförandet i undervisningen 

      Nettby, Åsa (2016)
    • Fritidsengelskan och skolan. En studie om lärares uppfattningar 

      Löfman, Kerstin (2016)
      Syftet med denna studie är att undersöka hur medvetna ett antal grundskollärare är om elevers lärande av engelska på fritiden. I studien undersöks om lärarna märker av detta och i sådana fall om eller hur de reflekterar ...
    • Extra anpassning i en skola för alla. En kvalitativ intervjustudie med lärare i grundskolan 

      Dragstedt, Åse; Sjölin, Andrea (2016)
    • "När livet liksom inte bråkar med en" En kvalitativ studie med livsvärldsfenomenologisk ansats om livskvalitet för sex elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. 

      Blomqvist, Åsa; Ullerstam, Malin (2016)
    • Du är välkommen in En kvalitativ intervjustudie om lärares upplevelser kring hinder gällande inkludering av nyanlända elever i den ordinarie undervisningen 

      Wernersson, Amanda (2016)
      Abstract Title: You are welcome in – An interview study about teachers’ experiences of recently arrived pupils in the classroom Language: Swedish Keywords: Swedish as a second language, recently arrived pupils, inclusion, ...
    • Att bedöma elevtexter - en "fingertoppskänsla"? En kvalitativ studie om svensklärares tolkningar av kunskapskrav som gäller språket i elevtexter 

      Falander, Carolina (2016)
      Abstract I alla gymnasieskolor ska likvärdiga elevprestationer värderas med samma betyg. För att uppnå detta ska betygsättningen ske utifrån kunskapskrav, men vissa kunskapskrav lämnar utrymme för tolkning. Syftet med ...
    • Hur hanterar matematiklärarna extra anpassningar på mellanstadiet? 

      Larsson, Stefan (2016)
      Abstract Syfte: Studiens syfte har varit att undersöka vilka extra anpassningar matematiklärare gör i sin undervisning på mellanstadiet för de elever som bedöms behöva stödinsatser för att nå kunskapskraven i år 6. Vidare ...
    • Elevers vardagsföreställningar och förväntningar kring fysikens koncept - En undersökning med Force Concept Inventory i gymnasieskolan 

      Raneflod, Simon (2016)
      Elever kommer till skolans fysikundervisning med tidigare erfarenheter, föreställningar om världen och förväntningar på ämnet, vilka påverkar hur elever resonerar och lär sig kring koncept i fysik. Detta examensarbete ...
    • Vem ser ett bortvalt barn? En intervjustudie med några specialpedagoger och förskollärare 

      Grönberg, Linda (2016)
      Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: SPP 610 Nivå: Avancerad nivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Eva Gannerud Examinator: Ernst Thoutenhoofd Kod: VT16-2910-081-SPP610 Nyckelord: Förskola, bortvald, lek, lärande, normer, ...
    • Speciellt speciella speciallärare. En kvantitativ studie om speciallärare med specialisering utvecklingsstörnings yrkesroll. 

      Cederholm, Lisa; Kärnberg, Kristina (2016)
      Nyckelord: Speciallärare, specialisering utvecklingsstörning, yrkesroll, handlingsutrymme, speciallärarutbildning, professionalisering, kunskapsutveckling, specialpedagogisk kompetens, specialpedagogiska perspektiv. ...
    • Öh, jag har inte funderat så mycket om det är dyslexi eller, alltså kontra andraspråksinlärning. En studie över hur man upptäcker läs-och skrivsvårigheter hos elever med svenska som andraspråk 

      Elovsson, Malin; Jonsson, Rose-Marie (2016)
    • EFL and the literary canon: Attitudes and practices in Swedish classrooms 

      Larsson, Gösta (2016)
      The teaching of English as a foreign language in upper secondary school classrooms across Sweden is as self-evident as the school system itself, the subject being mandatory to a different extent across all programs. According ...
    • "Vi har de barn vi har...": En kvalitativ studie om hur pedagoger anpassar i skolan 

      Andersson, Maria; Rodell, Tina (2016)

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV
       

       

      Visa

      VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

      Mitt konto

      Logga inRegistrera dig

      DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
      gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
      Theme by 
      Atmire NV