• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Förskollärarens roll i barns språkutveckling.

Sammanfattning
Huvudsyftet i det här arbetet är att ta reda på pedagogernas syn på barns språkutveckling och hur de jobbar med detta i deras verksamhet, i norska förskolor. För att ta reda på detta användes intervju av pedagoger och observation av förskolans lokaler. De slutsatser som vi kom fram till var att de två förskolor vi besökte arbetade på lite olika sätt. Men de hade liknande syn på språkutvecklingen och deras egen roll i barns lärande. Tidigare forskning visar att språket är viktigt för att barnen ska kunna socialisera sig med andra. Pedagogen har också en viktig roll i den språkliga utvecklingen hos barn. Den forskning vi funnit påvisar även sambandet mellan estetik och språk.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/40924
Samlingar
  • Examensarbete grundnivå
Fil(er)
gupea_2077_40924_1.pdf (1005.Kb)
Datum
2015
Författare
Arbelius, Christina
Nyckelord
Språk
Språkutveckling
Norge
Oslo
Barn
Förskol
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV