Show simple item record

dc.contributor.authorFalk, Ceciliasv
dc.date.accessioned2015-11-19T19:53:55Z
dc.date.available2015-11-19T19:53:55Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40961
dc.description.abstractDen här studien handlar om användningen av arbetsmetoder som uppmuntrar yngre elever i Japan att tala engelska. Syftet med studien är att undersöka hur tre lärare i olika internationella skolor använder olika arbetsmetoder för att uppmuntra deras yngre elever från fyra till nio år att våga och vilja tala engelska. För att samla in empirin använde jag mig av ett observationsschema och kompletterade observationerna genom att jag intervjuade de utvalda lärarna. Resultatet från min undersökning visar hur viktigt det är med positiv feedback från lärarna och att lärarna låter deras elever lära sig engelska tillsammans med andra genom grupparbeten, sånger och lekar. Samtliga lärare betonar hur viktigt det är att skapa en trygg och trivsam klassrumsmiljö för eleverna för att de ska utveckla ett språkligt självförtroende och för att de ska våga och vilja tala engelska.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectspråkligt självförtroendesv
dc.subjectfeedbacksv
dc.subjecttidig engelsksv
dc.titleEn SPRINT för alla? - En intervjustudie inom innehållsintegrerad engelskundervisning med fyra mellanstadielärare för elever med olika modersmålsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record