dc.contributor.author | Falk, Cecilia | sv |
dc.date.accessioned | 2015-11-19T19:53:55Z | |
dc.date.available | 2015-11-19T19:53:55Z | |
dc.date.issued | 2015 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/40961 | |
dc.description.abstract | Den här studien handlar om användningen av arbetsmetoder som uppmuntrar yngre elever i
Japan att tala engelska. Syftet med studien är att undersöka hur tre lärare i olika internationella
skolor använder olika arbetsmetoder för att uppmuntra deras yngre elever från fyra till nio år
att våga och vilja tala engelska. För att samla in empirin använde jag mig av ett
observationsschema och kompletterade observationerna genom att jag intervjuade de utvalda
lärarna.
Resultatet från min undersökning visar hur viktigt det är med positiv feedback från lärarna och
att lärarna låter deras elever lära sig engelska tillsammans med andra genom grupparbeten,
sånger och lekar. Samtliga lärare betonar hur viktigt det är att skapa en trygg och trivsam
klassrumsmiljö för eleverna för att de ska utveckla ett språkligt självförtroende och för att de
ska våga och vilja tala engelska. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | språkligt självförtroende | sv |
dc.subject | feedback | sv |
dc.subject | tidig engelsk | sv |
dc.title | En SPRINT för alla? - En intervjustudie inom innehållsintegrerad engelskundervisning med fyra mellanstadielärare för elever med olika modersmål | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |