Show simple item record

dc.contributor.authorSelin, Emmasv
dc.date.accessioned2015-11-19T19:54:02Z
dc.date.available2015-11-19T19:54:02Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40963
dc.description.abstractHur elever uppfattar boksamtal i helklass är en kvalitativ studie. Syftet med mitt examensarbete var att belysa hur elever i en första klass uppfattade boksamtal, hur delaktiga de var och kring vilken typ av böcker de ville ha boksamtal. Studien genomfördes i en helklass med 28 elever, som var i åldrarna sju till åtta år. Efter varje boksamtal besvarade eleverna en enkät. Därefter intervjuade jag och spelade in samtalen med två grupper om tre elever, där jag utgick från ett frågeschema. Resultatet byggde på boksamtalen, enkäterna och gruppintervjuerna. Övervägande delen av eleverna var positiva och tyckte det var bra att prata om böcker, för då får man prata om problem, många ville ha boksamtal varje vecka.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectkvalitativ studiesv
dc.subjecthögläsningsv
dc.subjectboksamtalsv
dc.titleHur elever uppfattar boksamtal i helklasssv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record