• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-)
  • Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Faculty of Education / Utbildningsvetenskapliga fakulteten
  • Department of Education, Communication and Learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande, IPKL (2010-)
  • Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Children´s collaborative technology-mediated storymaking: Instructional challenges in early childhood education

Delarbeten
'Once upon a time there was a mouse': children's technology-mediated storytelling in preschool class ::doi::10.1080/03004430.2013.867342
 
Children's digital storymaking. The negotiated nature of instructional literacy events ISSN online: 1891-943X
 
“I think it should be a little kind of exciting”: A technology-mediated story-making activity in early childhood education
 
‘Horrible or happy – we’ll have a little grey now’: aesthetic judgements in children’s narration with an interactive whiteboard ::doi::10.1080/09669760.2016.1276434
 
Examinationsnivå
Doctor of Philosophy
Universitet
Göteborgs universitet. Utbildningsvetenskapliga fakulteten
University of Gothenburg. Faculty of Education
Institution
Department of Education, Communication and Learning ; Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Disputation
Fredagen den 25 maj 2018, kl. 13.00, BE036
Datum för disputation
2018-05-25
URL:
http://hdl.handle.net/2077/49958
Samlingar
  • Doctoral Theses / Doktorsavhandlingar Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
  • Doctoral Theses from University of Gothenburg / Doktorsavhandlingar från Göteborgs universitet
  • Gothenburg Studies in Educational Sciences
Fil(er)
Thesis frame (2.583Mb)
Abstract (72.58Kb)
Errata (64.88Kb)
Datum
2018-05-04
Författare
Skantz Åberg, Ewa
Nyckelord
storymaking
narrative
digital technology
literacy
preschool class
early childhood education
Publikationstyp
Doctoral thesis
ISBN
978-91-7346-968-5 (pdf)
ISSN
0436-1121
Serie/rapportnr.
Gothenburg Studies in Educational Sciences
419
Språk
eng
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV