SPRÅKA PÅ FRITIDS En undersökande studie om språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmet
Sammanfattning
Syfte:
I denna uppsats undersöks om och i förekommande fall hur fritidshem arbetar med språkutvecklande arbetssätt för att främja flerspråkiga elevers språkutveckling.
Teori:
Den övergripande teorin för arbetet är den sociokulturella.
Metod:
Undersökningen har för att ge såväl bredd som djup genomförts med en metodtriangulering. De tre enskilda metoderna är analys, observation och intervju.
Resultat:
Undersökningen visar att det finns brister vad gäller såväl planering som arbetet med språkutvecklande arbetssätt i fritidshemmet.
Examinationsnivå
Student essay
Samlingar
Fil(er)
Datum
2020-01-08Författare
Bouzra, Jamal
Hjort, Mikael
Nyckelord
Språkutvecklande arbetssätt
fritidshem
transspråkande
stöttning
Serie/rapportnr.
Kandidat
HT19 IPS LAU927
Språk
swe