• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Kandidatuppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education and special education / Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, IPS (2010-)
  • Kandidatuppsatser (IPS)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SPRÅKA PÅ FRITIDS En undersökande studie om språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmet

Sammanfattning
Syfte: I denna uppsats undersöks om och i förekommande fall hur fritidshem arbetar med språkutvecklande arbetssätt för att främja flerspråkiga elevers språkutveckling. Teori: Den övergripande teorin för arbetet är den sociokulturella. Metod: Undersökningen har för att ge såväl bredd som djup genomförts med en metodtriangulering. De tre enskilda metoderna är analys, observation och intervju. Resultat: Undersökningen visar att det finns brister vad gäller såväl planering som arbetet med språkutvecklande arbetssätt i fritidshemmet.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/62982
Samlingar
  • Kandidatuppsatser (IPS)
Fil(er)
gupea_2077_62982_1.pdf (737.8Kb)
Datum
2020-01-08
Författare
Bouzra, Jamal
Hjort, Mikael
Nyckelord
Språkutvecklande arbetssätt
fritidshem
transspråkande
stöttning
Serie/rapportnr.
Kandidat
HT19 IPS LAU927
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV