Show simple item record

dc.contributor.authorBouzra, Jamal
dc.contributor.authorHjort, Mikael
dc.date.accessioned2020-01-08T12:18:28Z
dc.date.available2020-01-08T12:18:28Z
dc.date.issued2020-01-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/62982
dc.description.abstractSyfte: I denna uppsats undersöks om och i förekommande fall hur fritidshem arbetar med språkutvecklande arbetssätt för att främja flerspråkiga elevers språkutveckling. Teori: Den övergripande teorin för arbetet är den sociokulturella. Metod: Undersökningen har för att ge såväl bredd som djup genomförts med en metodtriangulering. De tre enskilda metoderna är analys, observation och intervju. Resultat: Undersökningen visar att det finns brister vad gäller såväl planering som arbetet med språkutvecklande arbetssätt i fritidshemmet.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesHT19 IPS LAU927sv
dc.subjectSpråkutvecklande arbetssättsv
dc.subjectfritidshemsv
dc.subjecttransspråkandesv
dc.subjectstöttningsv
dc.titleSPRÅKA PÅ FRITIDS En undersökande studie om språkutvecklande arbetssätt på fritidshemmetsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record