• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Masteruppsatser (IPKL)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of education, communication and learning / Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande (IPKL)
  • Masteruppsatser (IPKL)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samtal för formativ bedömning i förskollärarprogrammet

Sammanfattning
Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärarstudenters lärande stöttas under formativa bedömningssamtal, med ett sociokulturellt perspektiv som utgångspunkt. Mitt intresse för formativ bedömning och lärande i samtal under högre utbildning grundar sig i min bakgrund som förskollärare och som kursledare och lärare inom verksamhetsförlagd utbildning i ett förskollärarprogram. Förskolläraruppdraget är mångsidigt och komplext. Min förhoppning är att studien kan bidra till kunskap om hur vi på bästa sätt skapar en utbildning med hög kvalitet som stöttar blivande förskollärare i sin progression mot förskolläraryrket.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/64097
Samlingar
  • Masteruppsatser (IPKL)
Fil(er)
gupea_2077_64097_1.pdf (715.4Kb)
Datum
2020-04-09
Författare
Borg, Martina
Nyckelord
verksamhetsförlagd utbildning
VFU
Bedömning
formativ bedömning
lärarutbildning
sociokulturellt perspektiv
självbedömning
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV