dc.contributor.author | Borg, Martina | |
dc.date.accessioned | 2020-04-09T07:26:24Z | |
dc.date.available | 2020-04-09T07:26:24Z | |
dc.date.issued | 2020-04-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/64097 | |
dc.description.abstract | Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur förskollärarstudenters lärande stöttas under formativa bedömningssamtal, med ett sociokulturellt perspektiv som utgångspunkt. Mitt intresse för formativ bedömning och lärande i samtal under högre utbildning grundar sig i min bakgrund som förskollärare och som kursledare och lärare inom verksamhetsförlagd utbildning i ett förskollärarprogram. Förskolläraruppdraget är mångsidigt och komplext. Min förhoppning är att studien kan bidra till kunskap om hur vi på bästa sätt skapar en utbildning med hög kvalitet som stöttar blivande förskollärare i sin progression mot förskolläraryrket. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.subject | verksamhetsförlagd utbildning | sv |
dc.subject | VFU | sv |
dc.subject | Bedömning | sv |
dc.subject | formativ bedömning | sv |
dc.subject | lärarutbildning | sv |
dc.subject | sociokulturellt perspektiv | sv |
dc.subject | självbedömning | sv |
dc.title | Samtal för formativ bedömning i förskollärarprogrammet | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | H2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education, communication and learning | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande | swe |
dc.type.degree | Student essay | eng |