Show simple item record

dc.contributor.authorHolmberg, Elias
dc.contributor.authorPersson Wermander, Arba
dc.date.accessioned2021-06-21T11:11:39Z
dc.date.available2021-06-21T11:11:39Z
dc.date.issued2021-06-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/68645
dc.description.abstractSyfte: Syftet med studien var att undersöka hur lärarutbildare på ULV arbetar med och organiserar sin undervisning utifrån breddad rekrytering. Teori: Studiens teoretiska utgångspunkt grundade sig i ett interkulturellt pedagogiskt perspektiv. Metod: Till studien valdes en kvalitativ ansats med semistrukturerad intervju som metod. Vi har intervjuat sju lärarutbildare på ULV. Resultat: Resultaten visade att samtliga lärarutbildare besitter en förståelse kring och definitionsmässigt kan förklara vad begreppet interkulturalitet innebär men att den interkulturella pedagogiken saknas i undervisningen. Dessutom synliggjorde resultaten att det råder en viss tveksamhet kring hur informanterna upplever sin egen roll angående kravet på breddad rekrytering och breddat deltagande.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatsv
dc.relation.ispartofseriesVT21 IPS PEDG14sv
dc.subjectinterkulturalitetsv
dc.subjectinterkulturell pedagogiksv
dc.subjectbreddad rekryteringsv
dc.subjectULV-studentersv
dc.subjectlärarutbildaresv
dc.subjectetnocentrismsv
dc.titleINTERKULTURELL PEDAGOGIK PÅ SVENSKA – ”IN SWEDEN WE DO LIKE THIS”sv
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av lärarutbildares roll i utbildningensv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record