dc.contributor.author | Holmberg, Elias | |
dc.contributor.author | Persson Wermander, Arba | |
dc.date.accessioned | 2021-06-21T11:11:39Z | |
dc.date.available | 2021-06-21T11:11:39Z | |
dc.date.issued | 2021-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/68645 | |
dc.description.abstract | Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur lärarutbildare på ULV arbetar med och organiserar sin undervisning utifrån breddad rekrytering.
Teori: Studiens teoretiska utgångspunkt grundade sig i ett interkulturellt pedagogiskt perspektiv.
Metod: Till studien valdes en kvalitativ ansats med semistrukturerad intervju som metod. Vi har intervjuat sju lärarutbildare på ULV.
Resultat: Resultaten visade att samtliga lärarutbildare besitter en förståelse kring och definitionsmässigt kan förklara vad begreppet interkulturalitet innebär men att den interkulturella pedagogiken saknas i undervisningen. Dessutom synliggjorde resultaten att det råder en viss tveksamhet kring hur informanterna upplever sin egen roll angående kravet på breddad rekrytering och breddat deltagande. | sv |
dc.language.iso | swe | sv |
dc.relation.ispartofseries | Kandidat | sv |
dc.relation.ispartofseries | VT21 IPS PEDG14 | sv |
dc.subject | interkulturalitet | sv |
dc.subject | interkulturell pedagogik | sv |
dc.subject | breddad rekrytering | sv |
dc.subject | ULV-studenter | sv |
dc.subject | lärarutbildare | sv |
dc.subject | etnocentrism | sv |
dc.title | INTERKULTURELL PEDAGOGIK PÅ SVENSKA – ”IN SWEDEN WE DO LIKE THIS” | sv |
dc.title.alternative | En kvalitativ studie av lärarutbildares roll i utbildningen | sv |
dc.type | Text | eng |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | |
dc.type.uppsok | M2 | |
dc.contributor.department | University of Gothenburg/Department of education and special education | eng |
dc.contributor.department | Göteborgs universitet | swe |
dc.type.degree | Student essay | |